PVDA deelt soep uit op zondagen

Op zondag zijn alle sociale restaurants in Leuven gesloten. In samenwerking met Samenlevingsopbouw, Solidarity 4 All en met medewerking van Bakkerij Korst, de Sociale Kruidenier (soli koop) en Robin Food zal PVDA Leuven in dit gat springen. Want solidariteit is ook besmettelijk en ook op zondag zijn er mensen die nood hebben aan eten en sociale contact.

De coronacrisis treft de mensen onderaan de maatschappelijke ladder het hardste. Niet alleen verspreidt het virus zich sneller bij mensen met een laag inkomen, ze zijn ook het grootste slachtoffer van de maatregelen die genomen worden om het virus in te dijken, zowel op sociaal als op psychologisch vlak. Daarom kan volgens ons enkel solidariteit ons door deze crisis loodsen.We komen natuurlijk in eerste instantie op voor een sociaal beleid, maar de beste manier om te zeggen is te doen. Wij laten het niet enkel bij woorden en gaan ook samen met burgers en verschillende organisaties actief solidariteit verspreiden. We blijven een partij van doeners.

OMWILLE VAN DE CORONA-MAATREGELEN ONTVANGEN WE NIEMAND IN HAL 5. • Als u graag soep wil, vul uw gegevens in. We zorgen dat de soep coronaproof aan huis gebracht wordt: www.tinyurl.com/zolidairezondag • Als u graag wil koken, vul ook uw gegevens in. Maar breng uw soep niet naar de Hal, wij contacteren u. • Voorlopig is er geen mogelijkheid voor tweedehands kledij, speelgoed of administratieve bijstand. * WEES VOORZICHTIG * ZORG VOOR ELKAAR **

heeft gereageerd 2020-11-02 02:45:03 +0100
    in acht nemen van de temperaturen tijdens de uitdeling en/of transport, zijnde, 4° of 60° , alle temperaturen daar tussenin dienen vermeden te worden
    heeft gereageerd 2020-11-02 02:41:20 +0100
    Met voedselbedeling, zelfs als die gratis is,dient men te voldoen aan de voedselveiligheidsnormen, welke onder andere betekent , geen bereiding in een gewone huis en thuis keuken, wel uitsluitend in een officiële professionele HACCP keuken, en tijdens enig transport en tijdens de uitdeling, in acht nemen v
    heeft gereageerd 2020-11-02 02:34:38 +0100
    Sorry even toestanden met een mankeliet toetsenbord, voeding bedeling zelfs a
    heeft gereageerd 2020-11-02 02:32:39 +0100
    Uiteraard zelfs als het gratis uitdelen van voeding betreft, dient deze te voldoen a
    heeft gereageerd 2020-10-29 20:40:11 +0100
    Vanaf volgende week wil ik graag zelf soep voor jullie maken, met dank bij voorbaat om mij de dag van afhaling te laten weten. Kameraadschappelijke groeten, Gisèle.
  • Wouter Vanduffel
    publiceerde deze pagina in Nieuws 2020-10-28 11:36:00 +0100