700 Leuvenaars tekende onze petitie tegen de Bruulparking.Bis

PVDA Leuven roept op tot actie tegen de geplande bouw van de dure en overbodige Bruulparking.bis aan het bruulpark. Met  700 handtekeningen op onze petitie, die we met de partij zijn gaan ophalen deur aan deur, hebben we een duidelijk signaal ontvangen: de buurt is massaal tegen de bouw van deze megaparking. Het is nu tijd om een versnelling hoger te schakelen en de stem van de buurt te tonen.

Tijdens onze meest recente wijktocht,  was er veel frustratie onder de bewoners. Een buurtbewoonster vroeg zich af: "Waarom luistert het stadsbestuur niet naar de buurt? Hoe vaak moeten we deze bruulparking nog afkeuren?". Veel mensen vonden het onbegrijpelijk dat het stadsbestuur weer niet luisterd naar de buurtbewoners.

De buurt is tegen de bruulparking omdat die  onnodig is, zeker als je weet dat 700 meter verderop de vaartkomparking onderbezet is. Het past ook niet in onze visie op een stad waarin we parkings gaan bouwen middenin de stad voor bezoekers dan nog. Gebruik de randparkings optimaal en voorzie een gratis shuttlebus naar het centrum. Het is onecologisch want we willen alle bomen in het bruulpark behouden. En we kunnen de vismarkt ook renoveren zonder dat die parking er moet komen. Het is associaal als je weet dat dit alles 25 miljoen euro gaat kosten dan snap je waarom de mensen de petitie graag willen tekenen.

Deze massale steun heeft ons gesterkt in onze vastberadenheid om door te gaan met onze strijd tegen de Bruulparking.bis. Daarom plannen we binnenkort een grote actie waarin we jullie allemaal uitnodigen om nogmaals te laten zien dat de buurt tegen de bruulparking is. We blijven ook deur aan deur gaan tot we alle huizen rondom hebben gehad.

Je kan je stem nog steeds laten horen. Onze petitie is nog altijd open voor ondertekening. Als je dat nog niet hebt gedaan, moedigen we je aan om de petitie te ondertekenen en om deze te delen met buren/vrienden/familie. Samen kunnen we een krachtig statement maken en de bouw van deze dure en onnodige parking te stoppen. Je kunt de petitie hier tekenen:

Ik teken tegen de bruulparking.bis

Blijf onze pagina in de gaten houden voor updates over onze aankomende actie. Samen kunnen we een verschil maken.