Jos Brems, we zullen je missen. Maar we vergeten je nooit!

Jos Brems is overleden. De PVDA-Leuven wist dat het lange tijd al niet gemakkelijk ging met hem. De partij wenst Mia en de ganse familie van Jos veel sterkte.

Jos Brems

Beste Mia,

Droefheid overvalt ons bij het vernemen van het heengaan van Jos.

We wisten dat het de laatste jaren niet makkelijk was, noch voor Jos, noch voor jou.

Wij hebben Jos leren kennen als een zeer open geest die goed wist hoe onze maatschappij in elkaar zat, met een kritische scherpe blik op wat er veranderen moest.

Na een jaar samenwerking ging het moeilijker met zijn gezondheid. Af en toe kwam hij nog eens langs op het secretariaat in Leuven. Wat een moeite moet het hem gekost hebben. Maar hij wilde toch langskomen tot het niet meer ging.

Van de telefoons die soms naar hem gedaan werden, wisten we dat zijn gezondheid hem meer en meer beperkte.

Jouw bericht over zijn heengaan ademt zoveel tederheid uit. Met datzelfde gevoelen willen we Jos ook gedenken in deze vreemde tijden.

Sterkte voor jou Mia en de ganse familie.

PVDA - Leuven

1 reactie

• Vroom Mia
    heeft gereageerd 2020-03-23 17:43:24 +0100
    Wat is het mooi wat je schrijft. Dit doet me goed. Jos had tôt zijn laatste zucht levenswil. Maar het kon niet meer duren. Uitbehandeld. De palliatie is woensdag ingezet. Donderdag waren er nog mooie uren op zijn kamer, met te kinderen. Herinneringen vertellen, lachen. Zijn typische lachmonkel verscheen nog op zijn mondhoek. Hij knipperde wat met zijn ogen. ’s Avonds gleed hij helemaal weg. Toen ik om 4u naar zijn ademhaling luisterde was die plots weg. Stilte bleef. Enkele eerste vogels begonnen te kwetteren. Ik heb 2 u nog allleen bij hem op het bed gezeten tot de huisarts kwam. Mooier kan een mens niet sterven. Ik voel enkel voldoening.
    Dank voor je medeleven. Hij was werkelijk een heel geëngageerde man. Het hart op de juiste plaats. Naast ernst ook in alles de kwinkslag zien en met droge humor de groep platleggen.