Juridisch advies bij 'coronavragen' over je werk

Onvoldoende basishygiëne? Geen beschermingsmiddelen op je werk? Mag of moet je dan naar huis? Mag ik ook wegblijven als afstand houden tot mijn collega’s helemaal niet mogelijk is?

De coronacrisis roept tal van zulke vragen op. “Jazeker, ook bij de PVDA krijgen we veel reacties van werkenden. We bellen onze leden op en dan komt dit soort onzekerheden naar boven. Onze leden weten ons ook te vinden met getuigenissen over gezondheidstoestanden op hun werk. Die bundelen we en spelen we dan door naar onze leiding zodat zij daar ook actie op kunnen ondernemen. Zo vertegenwoordigen PVDA’ers het volk. Voor de beantwoording van die vragen kunnen we vanaf nu gebruik maken van een handige website met veel praktische antwoorden op vragen met een juridisch tintje,” aldus het lokaal bestuur van de PVDA-Leuven.

logo Progress Lawyers Network

Progress Lawyers Network is een geëngageerd advocatencollectief. Het kantoor heeft vestigingen in Brussel en Antwerpen. Ze geven nuttige antwoorden op veel gestelde ‘coronavragen’ van gewone mensen, werknemers en vakbonden. Hun antwoorden zijn gebaseerd op de wet en op informatie van de overheid. Maar ook op informatie van de vakbonden. “Die leveren uitzonderlijk werk en maken meer dan ooit duidelijk waarom ze zo nodig zijn”, schrijven de advocaten op hun site.

veel gestelde ‘coronavragen’ van gewone mensen, werknemers en vakbonden

De website van Progress Lawyers Network met antwoorden op FAQ’s - veel gestelde vragen - is hier te vinden: