Wonen in Leuven - mythes ontkracht

Er woedt een heuse wooncrisis in Leuven. Jonge gezinnen verlaten de stad omdat het te duur is, duizenden mensen staan op een wachtlijst voor een nieuwe sociale woning en huisbazen verhuren wat ze maar willen aan de prijs die zij zelf bepalen. Anderzijds staan er honderden huizen leeg in Leuven.

Daarom organiseert PVDA Leuven de avond 'Wonen in Leuven - mythes ontkracht'. Is de stad echt slachtoffer van haar eigen succes? Zijn er al heel veel sociale woningen? Mogen we eigenlijk helemaal niet van een wooncrisis spreken? Deze en veel meer vragen worden besproken op deze avond.

In het eerste deel laten we getuigenissen aan bod, van jonge mensen die de stad ontvluchten, over de situatie op de private huurmarkt en over sociaal wonen.
Nadien zal er een panelgesprek plaatsvinden met alternatieven. Hoe zien wij het dan wel? Wat kunnen mogelijke oplossingen zijn voor dit beleid?

We verkiezen ook de grootste huisjesmelker. Nominaties kan je via het Facebook evenement doorspelen!

WANNEER
6 oktober 2017 om 20u00 - 23u00
WAAR
Fabota
Riddersstraat 33
Leuven 3000
Google map en route
4 deelnemers
Sander Vandecapelle Bea Knaepen

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

• Sander Vandecapelle
    neemt deel 2017-10-04 17:00:29 +0200