In gesprek met Raoul Hedebouw

Autenthiek links breekt door. Bernie Sanders is vandaag de populairste politicus van de Verenigde Staten, zeker bij jongeren. Hij bouwt tegen de stroom van het grote geld in aan een grassroots beweging van onderuit. Jeremy Corbyn werd als een pop-ster onthaalt op Glastonbury, het grootste festival van het Verenigd Koninkrijk. In zijn succesvolle campagne legde hij met de slogan "For the many, not the few" net als Bernie Sanders de focus op ongelijkheid.

Mensen -en vooral jongeren- zijn op zoek naar een alternatief voor de neoliberale graaipolitiek. Dat is niet anders in ons Belgenland. De PVDA stijgt in de peiling van VTM Nieuws van 2 naar 13 zetels. "De PVDA heeft onmiskenbaar de wind in de zeilen", analyseert Het Belang van Limburg vandaag, "net als andere donkerrode partijen in Europa. De PVDA nestelt zich dicht bij de burger, ver weg van de 'Twitter-bubbel' en de 10.000-euro-bubbel." "De PVDA is als bamboe" schreven Han Renard en Jeroen Zuallaert deze zomer in Knack. "Soms kan je ze gewoon zien groeien."

Het gezicht van deze linkse golf is zonder twijfel Raoul Hedebouw. De goedlachse woordvoerder van de PVDA stal al vele harten met zijn humoristische en sympathieke deelname aan De Slimst Mens, maar ook door zijn vurige tussenkomsten in het parlement, waar hij naar eigen zeggen “een spreekbuis voor de straat” wil zijn. Comac Leuven is enthousiast om met Raoul Hedebouw het academiejaar in te zetten. We gaan met hem in gesprek over deze linkse golf, over de uitdagingen en vooruitzichten.

Achteraf is er een receptie. Wij bieden het eerste drankje gratis aan.

WANNEER
17 oktober 2017 om 19u30 - 22u30
WAAR
De Valk
Tiensestraat 41
Leuven 3000
Google map en route
4 deelnemers
Joris Vander Cammen Crickx Alexander

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

• Joris Vander Cammen
    neemt met 1 personen deel 2017-11-16 23:38:45 +0100