50 jaar mei '68 // 50 ans de mai '68

Na een halve eeuw wil het wonderjaar 1968 maar niet sterven. Het was een jaar van linkse protesten, van opstand tegen het establishment. Het jaar dat de revolutie in de lucht hing in de hele westerse wereld, geïnspireerd door onder meer het heldhaftige verzet van de Vietnamese bevolking tegen het imperialisme. In België heeft Mei '68 onder andere geleid tot de splitsing van de universiteit in Leuven, de oprichting van wijkgezondheidscentra en wereldwinkels én ... het ontstaan van de Partij Van De Arbeid (PVDA) en haar studentenbeweging, Comac.

Als rechtstreekse erfgenamen van mei '68 gaan we met onder meer Paul Goossens en Peter Mertens het debat aan over de betekenis van mei '68 vandaag. Op dinsdag 8 mei in de Parkstraat in Leuven, vanaf 18u.

Met:
-Peter Mertens (voorzitter PVDA)
-Paul Goossens (studentenleider uit '68 en journalist)
-Anne Delespaul (woordvoerder Geneeskunde voor het Volk)
-Line De Witte (Lijsttrekker PVDA Leuven)
-Kris Merckx (oprichter Geneeskunde voor het Volk)
-Charles Ducal (dichter)
-Herwig Lerouge (mede-oprichter SVB)
-Roger Saeys (mijnarbeider)

WANNEER
8 mei 2018 om 18u00 - 21u00
WAAR
Campus Sociale Wetenschappen Auditorium AV 02.17
Parkstraat 49
Leuven 3000
Google map en route

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een commentaar