Climate Cycle Leuven (17u30-20u)

Climate Cycle Leuven

Seppe (Comac Leuven) op fb

De eerst volgende afspraak voor de verdere uitbouw van die ecologische en solidaire tegenstroom is donderdagavond 16 november in Leuven. Houd het vrij in je agenda, nodig al je vrienden uit, deel het evenement, enzovoort. Tot dan!

Evenement
Op 16 november vindt er een fietsbetoging plaats in Leuven en wij hopen dat jij meedoet. Het is cruciaal dat Leuven klimaatneutraal is tegen 2030, om daar te komen is het tijd voor een echt ambitieus plan, een heuse klimaatrevolutie. Met deze actie pleiten we voor een ecologische, duurzame en sociaal rechtvaardige stad waarin mens en milieu centraal staan.

Wij schuiven vier voorstellen naar voor om deze ambitie te realiseren.
1) De energie in handen van de samenleving door een stedelijk energiebedrijf zoals in Kopenhagen. Om in de toekomst voor 100% op hernieuwbare energie te draaien, moeten we op stedelijk of provinciaal niveau onze eigen energie voorzien.
2) Leuven verliest te veel van haar warmte en dat moeten we voorkomen. Een warme stad heeft isolatie nodig. Slecht geïsoleerde gebouwen zijn één van de grootste CO²-uitstoters van Leuven. Openbare gebouwen moeten worden gerenoveerd en Leuvenaars moeten kunnen isoleren via en derde-betalerssysteem.
3)Groen vervoer voor iedereen. Fietsen en bussen moeten het mobiel hart van Leuven worden. Fietsers moeten zich veilig kunnen verplaatsen en er moeten extra fietsenparkings worden gebouwd om ons stalen ros op een veilige manier te kunnen stallen. Groene bussen moeten de Leuvenaar gratis en snel door de stad en daarbuiten kunnen vervoeren.
4) Het behoud en uitbouw van openbare parken en groene oases zoals park de Bruul. Ook Leuven moet kunnen ademen en kan haar groene longen goed gebruiken. Het bouwen van een autoparking onder de Bruul is dus geen goed idee.

Vertrekken doen we vanaf het station om 17u30. Fiets mee en zet druk om Leuven echt klimaatneutraal te krijgen.

Deze actie wordt ondersteund door volgende organisaties:
Greenpeace Leuven
Natuurpunt Leuven
Climate Express
Hart Boven Hard
De Bruul Brult
Climaxi
Comac
PVDA

WANNEER
16 november 2017 om 17u30 - 20u00
WAAR
Stationsplein Leuven
Martelarenplein
Leuven 3000
Google map en route

Kom je?

Schrijf als eerste een commentaar

Klaar om de bevraging voor jouw gemeente in te vullen?